Omul modern se uită cu un ochi la credinţă şi cu unul la raţiune. Prin urmare, perspectiva sa asupra istoriei e confuză. Timp de secole, istoria lumii occidentale a fost privită fie din punctul de vedere creştin, fie din cel al antichităţii clasice – al credinţei profunde în Împărăţia lui Dumnezeu sau al credinţei în cicluri de viaţă recurente şi eterne. Însă spiritul modern nu e nici creştin, nici păgân – iar interpretările sale asupra istoriei sunt creştine ca filiaţie şi anticreştine ca rezultate. Pentru a dezvolta această teorie – începând cu filosofiile istoriei din secolele al XIX-lea şi al XVIII-lea şi mergând înapoi până la Biblie –, Karl Löwith analizează scrierile unor autori redutabili, deopotrivă din antichitate şi din perioada creştină. Rezultatul e o carte pe cât de pătrunzătoare şi pasionantă, pe atât de influentă şi importantă.
tact
Emanuel Copilaș in revista Timpul:
http://revistatimpul.ro/emanuel.copilas/perspective-teologice-asupra-filosofiei-istoriei/